morgontankar

Är uppe för tidigt. Borde ha sovit i en timme till iallafall, fem timmar är inte riktigt nog. Men jag ville ju inte ligga kvar i sängen när jag vaknar och solen skiner såhär jättemycket. åh, önskar att jag inte skulle jobba i eftermiddag! Men det är bara fem timmar och dessutom en del pengar...

Var ute på cykelfestivalen igår. Efter en dags jobb var jag ju egentligen inte jättetaggad att gå ut, mer på soffan... Men liksom, cykelfestivalen som är årets stora händelse i vårgårda får man väl inte missa. Och det var ju trevligt. Även om jag tyckte det var bättre och mysigare när allting var på torget i såkallade centrum. Fick ju ingen "cykelfestivalkänsla" på tånga, inne i en idrottshall. Tält känns mer rätt! Haha, men faktiskt. Det fick ju plats mer folk på tånga, och massa folk var det ju. Såg väl typ varenda människa i vårgårda i min egen generation. Det är kul även om man knappt hann se alla och det var svårt att prata pga ljudnivån. Det var sund ibland.

Men jag vet inte, hade inte så kul som jag borde ha haft, eller skulle haft för två tre år sen. Jag vet inte vad det beror på. Åldern, ändrade alkoholvanor, att jag inte är singel eller bara liviets erfarenheter och att jag helt enkelt inte trivs i vårgårda längre. Det är så många spöken överallt. Jag vill ju bara lämna dom där tonårsåren bakom mig.

Nej, sluta grubbla! Nu ska jag äta lite näringsrik frukost, det kanske ger energi. Och sen gå en promenad i solen. och efter det ska jag bara sitta på verandan, kanske slumra lite. Titta på cykeltävlingen som åker förbi här på vägen. Och hoppas att det blir en lugn kväll på jobbet...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0