njuter, målar

Njuter av dom sista dagarna innan jobbet på äldreboende. Ser inte fram emot dom första dagarna, allt ansvar när man knappt känner en enda männsika. Är så lätt att göra fel.
Blev iallafall ganska lycklig idag när jag kollade höstens schema och insåg att jag har två veckor ledigt innan terminen börjar, och inte bara en som jag trodde! Hurra, lite mindre tentaångest. Men borde faktiskt börja plugga snart, usch.

Idag har jag börjat måla min "pigtittare". Den var röd, men jag vill ha den vit. Hann sandpappra och måla ett lager, blev ju sådär snyggt. Har ju inte fått så mycket övning i målning, hade ju morfar som så snällt gjorde det åt mig. Men nu är det till att måla själv!
Imorgon har jag planerat att hänga på låset till Hjulet. Vill verkligen hitta en soffa! Och den är gången ska ingen få sno den innan mig. Om det finns någon snygg alltså.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0