efter england

Den här dagen var efterlängtad. Det gjorde ingenting att det regnade, det var bara ännu en anledning till att lata sig lite mer. Tycker jag behöver en latdag efter sex dagar i England, och två dagars bredvidgång på sommarjobbet.

England då! Har varit hur trevligt som helst! Det var så himla kul att äntligen komma dit, har ju velat det sen jag började läsa alla Jane Austen-böckerna och sett filmerna. Inte för att Blackpool var så idylliskt engelskt. Sletet, sjabbigt och sjaskigt är nog rätt ord för att beskriva den staden. Väldigt olikt Sverige och det jag är van vid. Men skabbigheten var väl lite charmig också, med alla slitna hus, neonskyltar, transor, hundratals hotell, strandpromenaden, pirarna (pirerna?) med nöjespark, och allt det andra.
Shoppingen var great iallafall, blev ganska frälst och excited när jag kom in på Boots! Varför finns inte såna drugstores i sverige? Iallafall, handlade en massa där. Handkrämer, shampoon, hårgrejer, smink... Med mera :) Primark var ju också hur kul som helst, men problemet var att där fanns för mycket fint. Kunde inte väöja ut något som var finare än något annat och köpa det. Så det blev bara att jag köpte strumpor och lite sånt. Japp.

Och Bröllopet, anledningen till resan :P Det var jättefint och trevligt, ganska annorlunda från bröllopen jag varit på innan. Innan har jag bara rynkat på näsan när jag tänkt på bröllop, men nu kommer jag på mig med att fundera på hur jag vill att mitt eget ska vara :P Fjantigt.

Jag gillar inte engelsk mat. Det har jag också upptäckt. Och besvikelse¨- jag såg bara en enda kille i skoluniform. 
Men annars var det en väldigt trevlig resa :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0