a good day

It's a good day today, yesyes.
Idag var det dags för omtenta igen, i immunologi den här gången. Och jag tror det gick bra faktiskt! Även om man blir lite sur när man pluggat in som satan det man missade på första tentan, och så kommer inte en enda fråga om det den här gången. Så om det hade varit den här tentan första gången, så hade jag nog klarat den. men det spelar väl ingen roll egentligen, nu är jag ju nästan expert på allt om immunförsvaret. Fråga mig vad som helst om B- och T-lymfocyter! I name it.
Det tog 20 minuter för mig att skriva klart tentan, så de sista 20 obligatoriska minutrarna satt jag bara och rullade tummarna. Sen gick jag ner till knalleland och mötte upp familjen (mormor, mor + muppbarnen). Var på shoppinghumör idag, och jag hade ju faktiskt födelsedagspengar att använda, så jag köpte två bh:ar och två klänningar. Men det gick på typ 500, så det är jag vääldigt nöjd med! Älskar att fynda, när man är fattig så ger det liksom en kick att veta att jag inte har slösat. (Nej, jag ska inte säga att jag är fattig. För det är jag inte i jämförelse med miljontals andra människor. Men jag tar mig inte råd att köpa klänningar för 1000 kr styck just nu).
Och så har jag bestämt att den dagen jag flyttar hemifrån ska jag köpa typ alla möbler på Chili. Har hittat en soffa, ett skåp och en ljuskrona som jag älskar! Där kommer jag absolut slösa pengar.

Tonight ska jag nog kila ner till kyrkan en sväng och proppa i mig smörgåstårta och massa kakor för välgörenhets skull. Hoppas det finns en med räkor!
Förresten är det viktigt att jag äter misnt en kaka om dagen, det vore ju hemskt förargligt om jag gick ner i vikt och blir tvungen att köpa nya behåar!! Det får INTE hända! Gosh, nu blir jag nojig, måste nog ta en extra kaka ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0