studenter diskar inte

För mig blir det praktik nästan hela helgen. Samlar kraft just nu, det kommer nog behövas...
Men sen är det bara tre dagar kvar, och det känns väldigt skönt. Det börjar bli lite psykiskt jobbigt att vara student. Som i onsdagskväll, var massa att göra hela tiden så medan jag väntade på att en patient skulle bli klar på toa ställde jag mig och andades i kanke en minut. Då bli jag påhoppad och ifrågasatt varför jag inte går ut i köket och fixar med disken, "så att man inte bara står och gör ingenting". Och som jag är svarar jag "jamen visst, förlåt, det kan jag göra" och tänker att jaha, nu kommer jag få dåliga kommentarer för att jag inte springer och diskar. Men sen blir jag så himla arg! Det kan inte vara förbjudet att stå stilla i en minut, och dessutom är jag INTE på praktik för att stå och diska, jag ska inte räknas som en extra personal. Vi är ju STUDENTER har man fått höra hela tiden, och bla bla då ska man bara refektera över allt man gör och varför. Inte diska, det går inte reflektera över. Iallafall, det är psykiskt jobbigt att försöka vara alla till lags hela tiden.

Nu ska jag gå ut på en promenad och njuta av de sista lediga timmarna.
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0