äntligen fredag

Den här fredagen är det alldeles extra skönt med fredag. Har haft en lång dag i skolan, åkte hemifrån innan sju och var hemma igen vid sex. Då känns det lagom skönt att mysa ner sig i soffan! Speciellt när den man bor med (är inte sambo typ det fulaste ordet? vill inte säga det) är borta på fotbollsavslutning och jag är ensam. Det saknar jag mest med att bo ihop med någon, att vara själv. Men då njuter jag extra mycket när jag väl får vara det, antar jag. Så nu har jag precis ätit pommes frites med Buffalo wings (tack gud för djupfryst mat!) och snart tänker jag poppa popcorn, för det är ju fredag!

I helgen ska Magnus iväg på tränarutbildning på dagarna, så imorgoneftermiddag tänkte jag åka hemåt en sväng. Vi ska fira mammas födelsedag på söndag, och så tänkte jag att jag skulle få sovmorgon om jag sover hos mormor och slipper bli väckt av M som ska iväg vid sju. Dessutom ska jag baka pepparkakor, familjen klarar inte av det själv. Jag har ju haft ansvaret det senaste decenniet typ. Iallafall så kommer det bli jättekul att komma hem, tror jag kommer börja gråta av lycka. Jag trivs sjättebra här, så skönt att ha sitt eget igen. Men ingenting är som hemma. Det är svårt att fatta att jag aldrig kommer bo där igen. SOm n'r jag bodde i Nässjö, då visste jag ju att jag skulle flytta hem igen. Det ska jag inte nu, jag ska bo kvar här. Haha, jag försöker smälta det! 
Men på förmiddagen ska jag med Magnus pappa och leta julgran och samtidigt få en chans att orientera mig häromkring.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0