blåsa sönder världen

Just nu dealar jag med en fruktansvärd hemlängtan, som har börjat gnaga av olika anledningar. Kanske mest för att jag har varit hemma precis och så blev det tomt när jag åkte.
Samtidigt lyssnar jag på stormen som snart verkar blåsa sönder världen och tittar på Notting Hill. Fick göra en halvtimmes avbrott bara när M ville se på Time Out. Jag antar att de tär ihopboendets baksidor, man måste kompromissa. Men jag ska absolut önska mig en liten teve med inbygd dvd som vi kan ha i sovrummet i födelsedagspresent.

Har haft det mysigt hemma, även om det inte blev någon lång promenad på förmiddagen som jag längtade efter. Det var inget nöje i att stirra ner i asfalten och bli alldeles genomblöt. Vilket adventsväder. Så istället gick jag med mormor till kyrkan, hoppades få lite julstämning av adventssångerna. Men det var sådär, dom sjöng inte min favorit. Men det var kul att se alla människor igen.
Sen gick jag hem och bakade pepparkakor med familjen! Fick med en burk hem. Så kom mormor och farmor och åt middag, vi firade mamma som fyller år på tisdag. Med två sortes tårta, inte ett dugg fel.
Och så har jag gosat massa med kissarna. Längtar efter att få hit mina katter, ett hem är inte helt komplett utan dom. Tycker jag.


Den spräckliga är min och den svarta ska Emma i min klass ha :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0