choklad är min grej

Jag hade förberett mig för en lång dag i skolan med föreläsningar och tråkig väntan på bussen i vårgårda. Men så blev det inte! Föreläsaren pratade på i rasande fart och hann gå igenom eftermiddagens material innan lunch. Det var ju trevligt, särskilt när jag kunde åka med min klasskamrat, så var hemma halv två istället för kvart i sex. Trevligt!
Så jag tänkte att jag skulle göra något trevligt istället för att plugga, och började baka kakor! Det får jag sån energi av. Det blev chokladbollar och chokladsnittar. Yes, choklad är min grej.

När jag öppnade dörren till verandan (japp, det går fortfarande sitta ute) så flög säkert tio röda domherrar upp från busken. vad jag önskade att jag smugit, älskardom fåglarna. Känns liksom magiska på något sätt, säkert för att dom är så röda! Så nu kanske det blir snö imorgon. Det är ju något slags skrock att när man ser en domherre kommer det snart snö. Det stämde förra året, men jag hoppas det dröjer ett tag till i år...



Innan fåglarna flög iväg såg det ut som någon hängt röda kulor i busken. När dom flög bort blev den bara tråkig igen.







Chokladbollarna blev inte helt olika köttbullar... Men dom passar nog inte så bra med lingonsylt och potatis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0