Inflyttad

Det tar aldrig slut, pysslandet och fixandet och grejer som väntar på att packas upp och komma på rätt plats. Skafferiet och garderoben är lite av ett kaos, att organisera dem kommer bli ett ganska långt projekt tror jag.
Sov första natten i mitt nya hem inatt! Sov inte så jättegott. Ny säng, ny luft, och en människa som rör sig i sängen brevid. Man vänjer sig, I guess.
Idag har jag varit iväg nästan hela dagen. Introduktion av ny kurs, tandläkare, handla present till mamma, körlektion... Var hemma vid fem och lagde mat, kyckling med matveta och kall sås med turkisk yogjurt och chilisås! Så himla gott att jag nästan dog! Mycket beroende på att jag bara ätit en frukt och en korv med bröd sen frukost. Sen tog jag resten av kladdkakan (som mormor köpte med oss igår, flyttårta liksom) och satte mig på "verandan", satte på julskivan med Frank Sinatra. Dagens bästa stund.
Imorgon ska jag skolka! Känner ett sort behov att att vara här och greja (helst när det är ljust och magnus inte är hemma) och få ordning på allt. Och bo in mig. Det ska bli så hinmla skönt, en lugn dag efter hundra evigheter.
Så imorgon ska jag försöka ta lite kort på mitt nya hem och lägga upp, så folk kan se hur jag bor nuförtiden :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0