för mina egna små pengar

Jag visste inte vilken träningsvärk man kan få av att skruva ihop möbler. Känner mig mörbultad.
Så idag köpte jag en garderob och pappa hjälpte (jag menar, gjorde det mesta)  mig att skruva ihop den. Det tog i princip hela dagen... Men det var värt en solig dag, för det blev bra till slut! Och jag har någonstans att göra av alla mina kläder nästa helg, i en helt egen garderob som jag köpt för mina egna små pengar!


Tog en paus i skruvandet och åkte till Sibylla och åt världens godaste korv med mos.


Hann bara hem och byta om lite snabbt innan jag gick iväg på basaren. "Basaren" är typ årets höjdpunkt här i byn, då SMU (Sverige Missionskyrors Ungdomsförbund typ?) får in pengar så att dom kan bjuda scouterna på korv och ha billigare lägeravgifter och sånt. Det är trevligt, hela byn kommer och tar massa lotter! Herregud, stod i Verktygstombolan (mansståndet) i en halvtimme och jag är fortfarande förvånad att folk gladeligen slängde fram en hel hundralapp för att vinna en borrmaskin eller bilschampoo. Nej, inte min grej. Tyvärr tyvärr var det inte lika många tombolor i år som det har varit, så jag satsade mest på blomstertombolan. Min glädje att få en vinstlott lugnades ner ganska snabbt när det visade sig vara "pumpa i ett glas". Visst, det var söt, men jag hade försällt mig att vinna en stor krukväxt till något av mina fönster! Men sen skickade jag pappa att vinna några blommor åt mig, medan jag stod i verktygstombolan, och det dröjde bara typ tio minuter innan pappa dök upp med två krukväxter till mig! Rosa till och med! Så glad jag blev, min snälla pappa.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0