Som en gyllene tider-låt.

Åh vilken skön känsla att farmakologitentan är gjord! Tror det gick okej, den inställning kommer jag gå omkring med iallafall.
Jag var klar med tentan strax efter tio, så jag tillbringade två timmar med att gå fram och tillbaka genom Borås. Gick ner mot knalleland, spenderade en sön stund på Myrorna! Laddade upp med varma grejer för halsen. En ljusrosa och en grå stickad halsduk, och en grej jag önskat mig väldigt länge: En hemmastickad fuskolle! Sån grej man hade när man var liten istället för halsduk. Jag hittade en assnygg, så nu slipper jag försöka sticka en själv, hurra!




Så gick jag även en bra stund på Lagerhouse, gillar den affären. Dock undrar jag varför alla affärer eldar på som tusan så fort det närmar sig vinter. Visst, det blir kallare ute MEN det betyder ju att man tar på sig mer kläder! varma jackor bland annat. Så jag höll på att svettas ihjäl och orkade inte vara kvar på Knalleland, så jag gick tillbaka upp mot stan. Letade förgäves efter snygga typ vykort, som jag kan ha som tavlor med en ram. Men nej. fanns ej. 
Hemma gjorde jag bara ingenting ett tag! Nästan så jag glömt hur man gör ingenting. Men jag gosade med kattungarna en lång stund och så satte jag mig i fåtöljen jag alltid satt i när jag bodde hemma, och drack kaffe och läste flera kapítel i rad i min bok. Det var också ett bra tag sen jag hann göra det.

Men sen har jag packat. För imorgon åker mina grejer till Västra Bodarna. Och jag åker dit på riktigt på söndag, för Magnus är på cup i helgen och kommer hem på söndag eftermiddag. Jag vill inte sova första natten ensam, nej. Plus att ett steg i taget är bra, så först grejerna.
Känns som jag packat ner och packat upp och packat ner igen hur många gånger som helst det senaste året. Varje gång jag har pakcat i lådor så fattar jag inte hur alla grejerna får plats när dom är uppackade... Nu hoppas jag iallafall att det är sista gången jag flyttar! Även om den tanken också är helt knäpp.
Jag har inte riktigt fattat att jag ska flytta, att jag inte kommer vara här hemma nästa vecka. Jag har bara haft tid att tänka på tentan. Det går liksom inte att föreställa sig att en annan plats i världen ska bli hemma. Hemma är ju här och kommer alltid vara det. Så känns det nu iallafall. Så jag ska börja med att koncenterara mig på att trivas! Det är ju inte storstan jag flyttar till, utan ett hus vid en sjö. Det är ju  som en gyllene tider-låt typ.


Kartongkaoset.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0