A box of kisses

Har haft en trevlig dag. Vaknade när M gick upp vid halv sju, och det var så himla skönt att få ligga kvar och dra sig. Gcik inte upp förrän han åkte, duschade och åt frukost i lugn och ro. Pluggade en stund på verandan, slängde komposten och vek ihop tvätt. Glamouröst! Vid elva tog jag pendeln in till alingsås, så skönt att snabbt och lätt vara inne i stan! Kikade runt i affärerna en stund, och idag slapp jag springa igenom dom. Köpte ett stort kuvert på Bokia (Ett steg närmare att få iväg Malins grattis-i-efterskott-present!) och samtidigt hittade jag något som fick mitt hjärta att bulta lite fortare. En låda med vykort! Alltså fina, alla i kyss-tema. Har ju letat efter fina kort att rama in med mera. Och now I found them, äntligen. Köpte även en ashärlig marinblå stickad tröja, inte alls meningen. Men ändå.






Så träffade jag mormor och vi gick och åt thaimat. Gott. Efter det gick vi en evighet inne på Balders Hage. Yes, det är min favoritaffär. Köpte mest lite småsaker. En julbonad, en bleckkruka (som jag tänker torka nydiskade bestick i, finns ju inga snygga riktiga), adventste plus teburk (såklart!), en ljushållare och hampasnöre. Hm, det är så mycket jag inser behövs när man går där...
Sen drack vi kaffe såklart, med julkakor till. Och jag köpte saffransskorpor som visade sig kosta nära femtiokronor. Men det är ju det där med tid vs pengar. Vad är mest värt? Fast jag tror nog jag bakar egna nästa gång ändå... Men jag ska verkligen njuta av dessa dyrbarheter!

Det jag förgäves letade efter var snygga band att ha om gardinerna i köket, istället för de sönderblekta gröna. Så nu gjorde jag en nödlösning! Jag använde helt enkelt hampasnöret! Blev helt okej snyggt tycker jag, faktiskt.




Ljushållare blev kruka.


Nu orkar jag inte göra nånting. Blev off när Läkemedelstentan lyste röd, vilket är lika med icke godkänd. Försöker att inte deppa för det, bara se det som en chans att komma till Borås en lördag och julhandla! Det krävdes 100 procent rätt på tentan, och antagligen är det väl något slarvfel. Finns också en chans att Fredrik (tentarättaren) rättat fel! Vore isåfall inte första gången.
Men iallafall så känner jag bara för att göra onödiga saker. Som att organisera dvd-hyllan, nypa vissa blad från blommorna och kanske stryka Ms byxor? Och sen ska jag dricka med adventste med asdyra saffransskorpor. Yes way.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0