en allmänt bra dag

Jag har haft en sån där allmänt trevlig dag! Inte något speciellt, bara allting. Vaknade av solsken, en bra början. Gick en lång promenad ner till sjön med mormor på morgonen. Var så himla fint, sjön var alldeles blank och så flög det massa gäss över himlen. Tycker fortfarande att det är så himla coolt med flyttfåglar, hur vet dom åt vilket håll de ska flyga? Och vad bestämmer vilken som ska flyga först? Fattar ej, liksom.
Sen när vi kom in genom dörren igen ringde mormors väninna (nej, det går bara inte säga vän om kvinnor i 70-årsåldern av någon anledning) och bjöd oss på fika! "Tjejfika" sa hon, för hon skulle bjuda in granntanterna också,
eftersom deras gubbar var ute och åkte. Väldigt gulligt tyckte jag, och kul att dom bjöd med mig, unga flickan! Jag skulle ju egentligen satt mig ner och börja plugga, men såklart jag gick med och fika. Det var trevligt. Jag drog ner medelåldern rejält, som annars var 55-85 år. Ibland tror jag nästan att jag trivs bättre med den åldersgruppen än med min egen. Jag har väl alltid varit lite tantig av mig, I guess.
Men sen pluggade jag iallafall resten av förmiddagen! Inte helt för ovanlighetensskull tog jag med mig grejerna ner och satte mig på verandan. Tog på mig en extra stickad tröja och lånade Stinas hundtofflor och la en filt över benen i bästa tantstilen, så var det hur härligt som helst att sitta där ute och räkna!


sitta-ute-på-verandan-i-november-outfiten!






Och så kom katten Bosse och ville gosa. Det var ju mysigt.
Gick en promenad till innan solen försvann, och så räknade jag massa mer. Känner mig så himla duktig när jag löser ett tal! blir barnsligt glad faktiskt. Hoppas på att jag klarar tenatn, det vore ju skönt.
Och ikväll var jag på tjejgruppen, kul att höra vad femtonåringae tänker på och själv tänka tillbaka på vad man tänkte på då. Nu blev det många tankar här!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0