bloody söndag.

Skön söndag. Vaknade samtidigt med solen imorse, borde verkligen ha gått ut och gått i soluppgången istället för att dröja mig kvar i sängen. Men idag segrade inte min romantiska sida!
Var i kyrkan iförmiddags (poäng till mig), och valde verkligen rätt söndag att gå dit, förutom att jag hade serveringsgrupp och typ var lite tvungen. Jag brukar tycka det är ganska tråkigt i kyrkan, jag kan inte koncentrera mig när folk pratar så där högtidligt och kyrkligt, mina tankar börjar genast sväva iväg åt andra håll. Oftast snuskiga och dirty tankar, sånt man verkligen inte ska tänka på i kyrkan... Om man följer den gamla tron vill säga. Haha, då skulle jag varit förevigt dömd och förtappad!
Men idag var det riktigt bra som sagt, massa musik av folk i min ålder och ungdomsledare Martina pratade så bra så. Och efteråt serverade jag kaffe, så jag tror nästan jag sett hälften av invånarna i byn i ansiktet och frågat: kaffe? Efteråt berättade mormor att några av hennes vänner sagt att jag var så trevlig, så jag funderar på om jag valt fel yrkesbana ändå. Jag borde kanske bli kaffeserverare!

Och nu snart ska jag på mitt livs första Tupperwereparty! Jag vet, det är riktigt desperate housewifes-aktigt. Men man får fika och träffa trevliga folk :) Hemma hos Magnus finns ju redan ett halvt hyllplan fullt med tupperweregrejer, och det är ju väldigt bra, får då slipper jag köpa massa som är bra att ha idag. Kanske.
Jag hoppas iallafall dagen skänker mig lite energi för veckan som kommer. Jag försöker dra djupa andetag och svälja bort känslan av hopplöshet och lust att bara ligga under täcket tills det blir fredag igen. Än så länge är det söndag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0