en underbar dag

Hua! Började kursen Läkemedelsräkning idag och jag kommer antagligen att drömma mardrömmar inatt. Jag har inte räknat matte sen på tvåan på gymnasiet, alltså fyra år sen och det är nästan så att plus och minus känns svårt. Då är det inte plättlätt att räkna ut spädning och omvandla sorter. Det är bara att tagga.

Men fick trevligt nog sluta en halvtimme tidigare från farmakologin, så klasskompis Karin och jag gick ner till stan och fördrev timmen tills bussen gick. Jag bytte äntligen mina snygga kängor till en storlek större! Så knäppt, storlek 38 var näst in till för små, och storlek 39 nästan för stora. Men det är trivsamt att kunna vicka på tårna ordentligt. Så gick på på Åhléns en sväng och suckade över alla fina grejer, önskar jag hade en stor förmögenhet att spendera där. Köpte iallafall en oemotståndlig lampskärm! Den tänker jag ha i mitt köksfönster i västra bodarna. Men det har jag inte berättat för Magnus.




Mina snygga kängor! (fotade med min fantastiska mobilkamera as useal)



Och den oemotståndliga lampskärmen!


Imorgon är jag ledig! Tänker inte plugga eller något, faktiskt är det ganska omöjligt eftersom jag inte hunnit köpa kursboken än. Så jag ska ha en riktigt skön dag, kanske göra pannkakor till frukost, gå en lång promenad, baka kakor och bara sitta ner och läsa i mina böcker och mammas tidningar. Det låter osm en underbar dag, tycker jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0