i gamla farmödrars skåp

Behöver väl knappt säga att den här dagen går åt till att plugga sjukdomar. MEN! Jag tar många sköna pauser, sätter mig i mormors sköna fåtölj och läser något trevligare än patofysiologi. Just nu varvar jag mellan den nya utgåvan av Stolthet och fördom och Harry Potter-serien. Jag hör till dom som ínte kan nöja sig med att läsa en bok åt gången, måste ha flera eller helst alla på en gång. Men det gäller bara böcker! Och möjligtvis kakor...

Men igår hade jag kul! Var hemma hos Magnus och städade ur kastrullskåpet och skafferiet. Det tog både tid och ork ska jag säga, var riktigt nitisk och diskade ur alla grytor och stekpannor och alla tupperwere-grejer och allt annat i skafferiet. Men det kändes asbra efteråt, nu vet jag att åtminstone mycket av all gammal smuts är borta och fritt fram för min smuts! Dessutom tror jag att alla silverfiskar och avlidna torra skalbaggar är borta...

 

Det finns ju ett orspråk eller något som säger att om man avslutar en bukoperation mitt i så der det ut som ett mord. Det gäller städning också, iallafall det sätter jag städar på. Men man städar så mycket lättare om man river ur alla grejer först!




Magnus är inte sådär jätteintresserad av att städa ska jag tala om. Men han kom snällt och torkade översta hyllan i skafferiet där jag inte nådde. Och visst ser det ut som jag precis har hojtat smile to the camera!
Det har jag inte, han kanske bara upptäckte att det är roligt att hjälpa till! Typ.




Och sånna här söta grejer kan man hitta i gamla farmödras skåp! Sötaste äggkopp + saltkar.



Kommentarer
Mimmi

De där äggkopparna är så fina! Letat länge efter dem(finns fler varianter) men jag vet inte vem som gjort dem. Finns det nån stämpel undertill???:)) vore jättetacksam för svar:) ha det fint/ mimmi

Svar: Javisst är dom charmiga! Tyvärr har jag ingen aning om vem som gjort dom och hittar inte en endaste stämpel på dom. . . Så dom kanske bara är någon kopia av något/någon? Du får hålla ögonen öppna på loppisar! :)
Lisa Svensson

2013-11-18 @ 08:16:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0