Jag tar kladdkakan!

Sitter i skolan och gör så mycket som möjligt på datorn för att slippa börja plugga läkemedelsräkning. Men äsch, jag hinner plugga massa, ändå till klockan ett när jag har praktiska övningar i injektion och infusion.

Men innan jag klarar av att sätta mig ner i lugn och ro måste jag vräka ur mig lite om hur himla tråkigt det är med all denna ytlighet i världen! Det är ett uttjatat ämne, men det slutar ju aldrig iallafall. Jag är en av dom som ibland blir så otroligt trött och gråtfärdig av det. Jag förstår inte hur dessa människor orkar bry sig så himla mycket om sitt utseende, sin vikt, dieter hit och dit, skryter om att dom aldrig äter en kaka eller en enda vindruva. Och allt därimellan. Som om det är det viktigaste på jorden och i livet att vara snygg och smal och vältränad.
Jag menar inte att jag inte bryr mig om det där. Jag vill känna mig snygg när jag går hemifrån på morgonen, jag älskar att köpa nya fina kläder. Jag gillar att röra på mig och skulle må dåligt av att inte göra det. Det är inte grejen alls. Men när det blir det viktigaste, typ meningen och målet med livet. När folk överdrivet pratar och skriver om hur viktigt det är, då blir jag så trött. Det tar energi. Jag har nästan slutat köpa "tjejtidningar", för det är bara samma sak varje nummer. Jag har gått över till "tanttidningar" och inredningsmagasin istället, dom är intressantare tycker jag. Jag läser hellre ett recept på en god kladdkaka än en ny viktminskningsmetod, så är det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0