livets nödvändigheter

Det bästa med att ställa tillbaka klockan på hösten är den där underbara extra timmen man får så här på söndagsmorgonen. Halv nio blev plötsligt halv åtta och morgonen blev jättelång. MEN! Nu på eftermiddagebn undrar jag varför man överhuvudtaget vrider tillbaka den. Det är ju hur dumt som helst att det ska mörkna redan vid fyra.

När man är i ett sånt här pluggträsk som jag är i (och antagligen kommer vara resten av året, livet) så är det alldeles pinsamt hur små saker man ser fram emot. Nu pratar jag inte om kaffepausen. Men imorgoneftermiddag ska mamma och jag åka till Hjulet och kerstin vad jag ser fram emot det1 Inte okej alls, absolut tönt och tantvarning. Men jag är desperate att hitta en snygg kökslampa. Vill ju helst inte ha en ikea-lampa, utan en något mer speciell.
Men på fredag bär det iallafall av till ikea, för visst är second hand bra, men nu gäller det saker jag måste ha. Nu. Jag har en ganska förfärligt lång lista på saker jag vill ja, typ:

Sänglådor (som man kan förvara grejer i under sängen. snygga ska dom vara)
Dvd-hylla att ha alla mina säsonger av Dr Quinn i.
En rosavitrutig matta jag sett i en tidning, assnygg.
Läslampor och andra lampor (har många fönster!)
Vägghyllor

Samt några hundra andra grejer som kuddar, tavlor, grejer, glasburkar, handdukar och ett snyggt diskställ.
Vem kan leva utan ett snyggt diskställ, liksom?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0