spindlarna flyttar in

Det senaste dygnet har jag fått veta av ett riktigt hösttecken: spindlarna flyttar inomhus.
Igårkväll upptäckte jag den här saken krypandes i min säng. Jag har inte precis spindelfobi och jag dödar dom aldrig. Lite skrockfull är man ju. Men det är inte riktigt trivsamt när dom kryper i sängen när jag ligger där. Det skulle jag faktiskt kunna få mardrömmar av!

Men den var ju ingenting, bara barnbarnet till spindeln som satt inne på min toalett imorse! Väldigt bra grej dock när det gäller att bli klarvaken bums.
Den lilla (nej, jag menar mindre) spindeln vågade jag ta bort med en tidning och slänga ut, men den stora, no way att jag rör. Ville inte be mormor om det heller, och ringa pappa går bort, så jag antar att den får bo kvar där. Och jag kommer få sitta med fötterna i luften varje gång jag går på toa.

 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0