ack, det är ju så kort tid barnen är små

En sån här söndag. Disigt i hela luften och sånt där regn som gör alla kläder fuktiga med en gång och får mitt hår att frissa sig. Sån som gör att man går omkring som en zombie och inte vet vad att ta sig till. Om jag hade haft ett eget hem hade jag antagligen pysslat eller bakat kakor. Nu fördriver jag tiden med att plugga istället. Men det orkar jag inte längre.

Har precis ätit pumpapaj för första gången i mitt liv ever! Stina (mamma) köpte en pumpa som hon skulle halloween pyssla med. Eftersom pumpapaj varit ett hett ämne bland mina pluggkompisar i borås, så var jag besviken över att inte själv hinna ta vara på pumpan och testa. Så jag fick mamma att göra det istället! Det är sånt man har mammor för. Så nu är jag den erfarenheten rikare. Det var gott. Inte för att det smaka så mycket pumpa, vad det nu smakar, det var ju mest kryddor. Som pepparkaka.

Och nu finns det så väldigt lite jag orkar göra, attt jag ska gå med till kyrkan och lyssnar på när Stina sjunger i kör! Ack, det är ju så kort tid barnen är små. Då får man passa på!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0