allt är trevligare än testikelcancer

Det finns alldeles för många sjukdomar inproppade i min hjärna just nu. Snart kan jag vara med i Fråga Doktorn, så allvetande kommer jag vara!
Kanske inte.

Ikväll tar jag en pluggpaus iallafall, för då är den invigning för den nya sporthallen! Det kanske inte verkar vara en stor grej, men det är det i den här byn. Vi har faktiskt väntat på en ny, större sporthall åtminstone i femton är, när jag gick i förskolan, och säkert innan jag var född också. Så pluttig var våran gamla "gympasal". Jag nästintill avskydde idrott i låg- och mellanstadiet. Som allra värst i trean-fyran, och en hel del mindre i femman-sexan när vi faktiskt fick en riktig (okej, mer riktig) idrottslärare. Ganska snygg och trevlig dessutom, btw. Iallafall, att jag avskydde idrott berodde väl en hel del på att jag aldrig tyckt att sport är meningsfullt eller roligt, den genen har helt hoppats över hos mig, kan inte hjälpa det. Har alltid haft noll förståelse för att springa efter bollar och sånt fjant (se, nu är jag där igen! Suta bittra!), men min avsky blev ju förstås ännu värre av att ha en mesig gympafröken och en mesig liten gympasal. Kanske hade jag tyclts det var roligare om vi hade haft en riktig idrottshall! Jag tänker iallafall försöka skylla på det... Och inte på att jag var ett förfärligt envist och tråkigt barn!
Iallafall, förra hösten började hallen byggas och nu var den klar för ett tag sen, men de tär så kallad officiell invigning ikväll. Jag tror att mer än halva byn kommer gå, det blir mat och musik (min kompis ska spela fiol till exempel) och massa annat har min far sagt utan att avslöja något.
Det blir trevligt! Kul för dom små barnen som får nytta av hallen, fast inte jag fick det och som påverkade hela min uppväxt och vem jag är. Hmm. 
Och det mesta är trevligare än att plugga testikelcancer. 




Ifall någon är intresserad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0