det börjar imorgon

Tentaveckan närmar sig! Börjar imorgonbitti klockan nio rättare sagt. Då är det dags att sätta sig och plugga.
Positivt med tentavecka: jag får sova lite längre och slipper penda till borås. Och slipper klä på mig och snygga till mig...
Piss med tentavecka: pluggandet, ångesten och känslan av jag-är-ensamast-i-världen.
Tack jesus för våran facebook-grupp! Ovärderligt, bara loggar in så ser man att man inte är ensam, alla andra sitter också pch pluggar och undrar precis samma dumma saker som jag.

I eftermiddag tog jag dock ledigt, njuter av solen och värmen som försvinner alldeles för snabbt från verandan nuförtiden.
På vägen hem från Borås kilade jag in en sväng på ICA i Fristad. Laddade upp med fredagsgodis och köpte med mig mat hem. Blev så himla sugen på kycklingklubbor, så det köpte jag med Cole Slaw till.



 Det var inte helt fel, absolut inte. Sen firade jag min lediga eftermiddag med att baka en äpplepaj, årets första och tusan så gott det var! Hade tänkt ta en bild av den färdiga skapelsen, men den var så god att jag totalt glömde bort det. Vem vill förresten se på någon annans äpplepaj? Baka en egen istället tycker jag!

Nesh, nu ska jag gå ut och gå en lång promenad! Med lång menar jag längre än 25 minuter, som är allt jag hunnit med de senaste dagarna. Men nu ska jag röra ordentligt på mina lovehandles, yes way!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0