första flyttlasset!

Ïgår körde jag första lasset med grejer till västra bodarna (dvs magnus körde). Proppade bilen full med så mycket det fick plats. Allt porslin och alla köksgrejer som jag inte använder just nu, och lite annat sånt. Det gjorde så himla mycket att få in lite av mina egna grejer i våningen (eller vad är det rätta namnet när man ska bo på bottenvåningen av ett hus? Lägenhet? Hus? Vet ej), det gör att jag känner mig mer hemma. Så stackars M, som inte gillar förändringar så värst mycket, fick bara lida och se på medan jag rullade undan alla gamla mattor och la dit mina egna trasmattor i stället, alla i rosa nyans. Men det blev så mycket snyggare! Och att M har fixat en ny soffa (japp, med en del påtryckningar från mig, jag gillar ej gröna plyschsoffor) har gjort allt så himla mycket bättre! Så nu har vi en brun skinnsoffa, köpt för en väldigt billig slant tacka vara Ms kontakter, så bra! Och imorse när M fortfarande sov, så passade jag på att ta ner gardinerna i köksfönstren och istället sätta upp vita spetsgradiner i det ena och inga alls i det andra.
Så det är en bit på väg till att kännas lite hemma, men mycket kvar än. Jag har en hel del rosa grejer kvar.

Förresten köpte jag den här superfina lampan igår på Hjulet! men förstås gör den sig mycket bättre i vårat sovrum än ute på verandan hos mamma och pappa. Imagine.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0