jag känner mig förfärligt duktig, helt enkelt.

Sitter och drar ut på tiden innan jag ska gå ut i regnet. Ingen tvingar mig att gå ut förutom jag själv. Men jag tycker faktiskt det är en av dom bästa känslorna, när man kommer inomhus efter att ha gått en regnig promenad! Jag känner mig väl förfärligt duktig, helt enkelt.
Jag är på bra humör och lyssnar på soundtracket till Sound of Music, det blir man ännu gladare av!  Det är faktiskt lite förvånande att jag är glad trots de två senaste ganska tråkiga, och framför allt långa dagarna. Dagen blir liksom lite kort när man åker hemifrån halv åtta och är hemma kvart i sex, inte mycket Lisa-tid! Dessutom har föreläsningarna varit jobbiga och tråkiga. Njursjukdomar och cancer, hurra liksom! Men igår eftermiddag hade vi praktiska gruppövningar, fick öva venprov och att sätta CVK på en plastarm. Inte alls samma grej som en riktig arm, men ändå. Kul! Speciellt när det kommer massa blod! (vatten med karamellfärg...)

Men trots att vi har föreläsning om urologi imorgon (läran om mannens sjukdomar i kissregionerna) så funderar jag på att läsa det hemma. Ta en riktig pluggdag hemma. Jag funkar inte att börja plugga när jag kommer hem sent på eftermiddagen, min hjärnas bästa timmar är på förmiddagen. Jag ska suga på den karamellen. 

Nejvars. Upp och hoppa, ut i regnet! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0