säg inte köra ner!

Jodå, idag har jag faktiskt varit i skolan! Hade praktiskt övning i att sätta in sond, bland annat. (För folk som varken sett Cityakuten eller Greys, kan jag berätta att en sond är en slang man för ner i matsäcken, så kan man antingen ge näring eller pumpa ur innehållet - tex om man har svalt några craxy tabletter.)
Och då har jag lärt mig att jag inte ser fram emot dne dag jag ska sätta ner en sond på en riktig, levande människa. Fy tusan, kommer ju både sympatigråta och sympatikräkas och känna mig som en grym människa. Liksom, köra ner en slang i en människas hals! Med typ våld!
Förresten, så diskuterade vi det viktiga med ordval också. Man ska INTE säga "nu ska jag köra ner den här slangen i halsen på dig". Nej nej, man ska säga "...föra ner!" Det låter väl lite trevligare kanske, mindre våldsamt och så där.
Ibland fattar jag inte vad jag har gett mig in på för yrke. Varför sitter jag bara inte på något kontor eller något?
Svar: För att det skulle vara skittråkigt! (men säkert väldigt bekvämt och praktiskt)



Vi och den stackars dockan! (foto av Mia i min klass)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0