göra ingenting

Jag hade tänkt ägna denna söndag åt att plugga. Men så blev det inte! Jag beslöt mig för att ta en göra-ingenting-dag istället, eftersom hela min själ och kropp skrek efter det. Och jag tror på att lyssna till kroppens signaler. Min kropp berättar vad den behöver! Det passar speciellt bra att ha en sån dag idag, eftersom hela familjen plus mormor är på liseberg och jag har både mormors och familjens hus för mig själv!
Så därför. När jag kommit hem från Magnus (tillbringade kvällen och natten där) gick jag ut en lång promenad och när jag kom in fixade jag en hälsosam lunch/middag. Det är så varmt ute idag att jag kan sitta ute på verandan alldeles barbent. Och ändå så duggar det! Sista som-sommar-dag-dagen i år. Så här ute på verandan har jag parkerat mig med datorn, en bunt tidningar, min bokstavligt sönderläsda harry-potter-bok och några kissemissar att klappa på. Och nyss gjorde jag en sats daimcookies som jag ska dricka till kaffet. Detta är livskvalitet, tycker jag! Att göra ingenting, bara släppa allt som handlar om plugg, tentor och andra saker man går och suckar över.



En hälsosam kräftsallad...




...Passar väldigt bra till några överblivna slizear pizza!




Och världens godasde kakdeg



Blir till världens godaste kakor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0