Väntar på syster

Slösar bort tiden medan jag väntar på att syster Lotta kommer hem med bussen (fem minuter kvar!). Visst är det alltid trevligt att hälsa på mina systrar, men just idag väntar jag på att hon ska komma med en biblioteksbok till mig! Det var ju min mening att jag skulle plugga asmycket idag, eftersom jag slöat så i helgen, men jag upptäckte att jag saknade en kursbok som gjorde plugget så mycket tråkigare. Stod ju inte ordentligt om alla infektionssjukdomar i NÅGON av mina andra fyra kursböcker. Behöver tydligen Klinisk mikrobiologi också! Pissigt. Då är det good luck att systern går i gymnasiet vägg i vägg med biblioteket. Och åh, om hon inte hann kila in och lånda den, då börjar jag nog kanske gråta en skvätt. Jag är på det humöret, psyket är liksom inte på topp i dessa tider.

Gosh, nu hörde jag bussen åka förbi. Springer till fönstret och tittar om hon kommer.

Vad nu? Hon inte vara med bussen??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0