En vårdag

 Äntligen en riktig vårdag! Kändes extra väldigt mycket bra att vara ledig.



När jag väl vaknat upp från den skönaste sömnen på länge, så hade jag massa energi. Bakade scones, och tog mig även tid att göra en sats mysli (vart finns U med prickar på tagentbordet??) och en pajdeg till en tacopaj till kvällsmat/matlådor.



Sen drog jag på mig mina skönaste promenadoutfit, solglasögon och en ovanligt hurtig min och gick ut en lång promenad. Så himla skönt och dessutom längesen jag hade tid med det.



Blev en aning lyrisk och ganska så lycklig när jag såg en björn som börjat slå ut. Känns så knäppt att sommaren är på väg. Tänker fortfarande vinter.
Så blev jag barnsligt glad över att alla djur verkade ha vaknat. Det måste ju betyda att det verkligen är vår. Jag menar, djur vet sånt. Först sprang jag på (bildligt talat) en söt ekorre och sen nästan snubblade jag på en igelkott! världens sötaste, den brydde sig inte ett dugg om att jag stod att kuttrade tre decimeter därifrån.








Resten av dagen har jag mest suttit ute och latat mig. Inte gjort det minsta tråkigt. Inte städat, inte pluggat. O, jag behöver några fler såna här dagar! Med sol och ekorrar och igelkottar och inga bekymmer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0