Tankar inför påskhelgen

Ikväll bär det av hemåt Ornunga en sväng!
Just nu längtar jag mest efter att ta det lugnt och bara vara, men det är ju så mycket som ska hinnas med på storhelgerna. Så många ställen man vill vara på samtidigt, med så många människor.
Imorgon blir det iallafall en utflykt till Ullared med mamma och syster. Om det inte är snökaos vill säga. Hoppas inte! Vintern får verkligen vara slut nu, det tycker jag bestämt.
Och på lördag, påskafton, fyller lillebror tretton år! TRETTON! Jag känner mig så gammal, jag minns ju precis hur det var när Kalle kom. Hur konstigt det kändes att få en bror och inte en till syster. Ibland känns det fortfarande konstigt att han är av manligt kön bland alla kvinnliga hormoner i familjen. Knasigt.
Sen som sagt vet jag inte riktigt vart jag ska tillbringa påskaftonskväll. Ornunga vs Västra Bodarna. Suck, dessa svåra val i livet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0