En valborg

Ingen festlig Valborg för mig inte! Nejdå. Hade praktik idag och ska ha imorgon igen, fast kväll som tur är. Så får lite sovmorgon. Men nej, jag orkar inte med att göra något speciellt när man gått upp vid fyra på morgonen.
Jag och M hade väl ändå tänkt ta en så kallad myskväll, men det blev inte så mycket av det eftersom han var tvungen att åka iväg till Mölndal på någon fotbollstränargrej och inte var hemma förrän vid halv åtta. Och klockan nio började ju årets typ viktigaste match, premier ligues sista. Eller något sånt. Som tur är har vi inte fotbollskanalerna, så M for iväg till en kompis.
Så jag har tillbringat Valborgskvällen i stillhet, om man säger så. Kom hem och fixade mat, åt ute i solen och tog kaffe efter maten. Hittade till och med en bit äpplekaka som vi fått av våra hyresvärdar. Trevligt! så himla skönt väder, så tillbringade det mesta av kvällen ute. Pratade med Ms föräldrar, gick en promenad och kikade på vad Malika fixat i sitt växthus.
Och när M åkt iväg gick jag över en sväng till svärföräldrarna. Hade som anledning och ursäkt att kika på en byrå som står i Ms gamla rum, som jag tänkt måla om och ställa i vårat sovrum. Men jag fick även sätta mig i soffan i vardagsrummet (där teven visade samma match som M skulle kolla på) och blev serverad förfriskningar som en Magnumglass och ett glas rosa bubblande vin. Mina svärföräldrar är så trevliga så! Och sällskap är aldrig fel, särskilt inte en Valborgskväll.

Men nu ska jag väl krypa ner i sängen. Kanske ropar på Nisse och ber honom gosa med mig. Åh, annars är Nisse inte helhjärtat min favorit just nu, bara de ursöta ögonen räddar honom. Igår sprang han iväg med min upptinade kycklingfilé i munnen. Japp... Men man tager vad man haver att gosa med såklart.

Godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0