Utsikt över busstorg

Jag har praktik i helgen. Det är sådär kul. Speciellt när man måste ta sig till Borås, kollektivtrafiken går ju sådär på helgerna. Igårmorse var M godhjärtad och skjutsade in mig till sju (jag kunde ju inte låna bilen hela dagen..). Men jag fick vänta i två och en halvtimme på bussen på eftermiddagen sen. För såklart var det en jätteugn lördag och vi kunde med gott samvete lämna över tidigt till kvällspersonalen. Jag gick en sväng på stan och lyxfikade, hann precis med det innan allting stängde vid fyra. Sen satt jag mest på en bänk vid busstorget och väntade och hoppades att det inte skulle börja regna för mycket.



Lyxfika - kladdkaka med massa grädde och gott kaffe!


Utsikt över busstorget..


Och tack och lov för gamla lätta flickböcker, som väger ingenting att ha i väskan. Som gjorda för bussväntan.


Idag börjar jag vid två, och som tur är går det en buss vid ett från Alingsås. Och inatt ska jag crasha i Borås hos Emma S, min föredetta SSK-mate och dessutom ägare till min kisse nisses bror! Så det blir ett trevligt och kärt återseende, både vad gäller kissen och Emma såklart!
Hepp. Dags att börja fundera på lunch innan jag ska fara iväg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0