Mornar

Är inte morgonen bästa stunden på dagen? Det tycker jag, man har hela dagen framför sig. Jag önskar att jag orkade vakna tidigare, vid halv sju iallafall. Men dom senaste veckorna har det varit så skönt att sova och jag har flyttat om min dygnsrytm lite. Förutom när jag jobbat, och då har det varit ganska hemskt att gå upp. Men när jag väl gått upp vid halv sex och sen piggnat till framåt halv sju, så önskar jag att jag gjorde det varje dag. För det är så himla skönt ute!

Nu ska jag baka scones till frukost.Blev sugen på det. Och sen ska jag fortsätta att röja här hemma, ni vet på såna grejer som ligger och skräpar på fel plats i ett antal dagar (ibland veckor...), som gamla strumpor, tidningar, papper, pennor, diverse sladdar. Det är den tråkigaste städningen jag vet, tar aldrig slut.
Anledningen till att jag ska städa såhär är att jag ska få besök av våra vänner från Dalarna! Dom är och hälsar på i Ornunga, så dom ska ta en sväng hit med mormor och mamma. Det blir himla trevligt!
Men besök kräver sin städning som sagt. Iallafall för en husmor som mig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0