När man inte behöver slita ihjäl sig

Att jobba helg på ett äldreboende är ingen semester det precis. Det är knappt att det är ett jobb, det är ett slit! Vi var fyra personal på 18 boende, varav två tredjedelar sitter i rullstol. Och ungerfär lika många är dementa och lite3 smått förvirrade. Så jag ska inte klaga på att jag inte fått motion idag! Faktiskt så är jag alldeles ganska slut. Jag förstår inte hur folk orkar med ett sånt här jobb i flera år, utan att ha ont överallt. Men några måste ju ta hand om vårt gamla folk. Och det är faktiskt ett väldigt trevligt och mysigt jobb. När man inte behöver slita ihjäl sig eller slita sig själv mitt itu för att hinna med allting ...

Jag jobbar imorgon kväll med. Men först ska jag äta god mat ute i trädgården, mina hyresvärdar bjuder alla på lunch. Min familj ska också komma, det blir himla trevligt.

Just nu tänker jag bara på hur skönt det vore att gå och sova. Men slösa bort en lördagskväll, en PF (pojkvänsfri), det känns inte okej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0