Redigt fruntimmer reder sig själv

Oj vad jag har varit flitig idag! Det är så skönt att vara fysiskt trött, då känns det liksom hundra gånger bättre att gosa ner sig vid teven. 
 
Igår var vi (jag och svärföräldrarna) och köpte en ny kyl och frys till lägenheten. Våran exfrys var ju en aning sönder, det var ingenting annat än is. Så vi var tvugna att ha en ny,och magnus ursnälla föräldrar sponsrade oss fattiga studenter. Det var ju guld värt. Iallafall, så blev det en ny! Så en del av dagen har gått till att installera den, och så flytta över all mat till den nya och göra rent den gamla... Med mera.
Sen så har jag städat, till och med tvättat golven! Tvättat fyra maskiner med Magnus kläder. Och hela eftermiddagen och en stor del av kvällen har jag slitit med grusgångarna. Jag tröttnade på att den nästan var överväxt med gräs och såg ut som om ingen bodde i huset. Så jag tog tag i det själv. Gud så jag slet. Dte var så himla jobbigt med den där grejen man ska använda för att få bort gräset, så mesta delan satt jag ner och ryckte,för hand, upp tuva för tuva. Blev biten av pissmyror.Till slut framåt halvåtta kom Magnus pappa och förbamade sig över mig. Tog den räfsliknande grejen i sina händer och det blev betydligt mer fart på proceduren. Hm, jag tror jag hanterade den på fel sätt... Jaja, och själv gick jag efter med krattan och jämnade till. Och tusan vad fint det blev till slut! Nu behövs bara lite regn så all jord sköljs bort.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0