Små kakor och gubbfingrar

Jag har blivit lite besatt (eller bara väldigt road) av att baka småkakor. Kanske för att dom är så små att det känns tillåtet att äta flera sorter samtidigt, istället för en enda större kaka... Och för att det är så enkelt!




Men jag råkade ut för en svårighet när jag bakade finska pinnar för första gången häromdagen. "Rulla ut till fingertjocka längder" stod det i receptet. Och när man gör nya kakor är det väldigt svårt att veta vad fingertjockt är. Vems finger ska man utgå ifrån liksom? Jag tycker själv att mina fingrar är ganska ynkliga för att fara en kaka. Det slutade iallafall med att jag utgick från snarare ett tjockt gubbfinger... Och det hade nog inte receptet gjort, för jag fick 20 kakor istället för de ca 50 som det stod i receptet. Fail. Men jaja, nu vet jag att man ska utgå från magra fingrar tills nästa gång!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0