So long, farewell, auf wiedersehen, goodnight.

Och så har jag för tredje gången sagt farväl till syster Maja. Nu ska hon flytta till Halmstad och plugga, så det känns ju en aning tryggare, för en syster som jag, än när hon åkte till Kos och Australien... Men det kanske jag inte borde, för vad tusan vet jag om folket i Halmstad?
Så igår var det väl lite farväl i luften hela dagen. Skrattade rått åt all hennes packning, som mest bestod av kläder. Men tänka sig att mamma fick in allt i bilen imorse.
Igårkväll spelade vi syskon och pappa till och med spel. Rita och gissa. Himlans skojigt, men ännu skojigare om man slipper vara med yngsta syskonen, Kalle och Stina. Det blir liksom svårare att vinna då.
 
 
 
Idag började skolan för syskonen. Kalle började sjuan, stora karlen. Jag är glad att njuta av sommarlov i två veckor till. Men iallafall, skolan mjukstartade med bara två timmar. Lotta och Stina hängde med i "flyttbilen" mot Halmstad, så det är bara jag och Kalle. Trevlig dag, mormor och jag gick en morgonpromenad med mormors lånehund innan avvinkningen vid halv elva. Efter det har jag varit en snäll flicka. Fixat med tvätt åt mamma, eftersom kattungen i huset hälsade Maja adjö genom att kissa ner hela hennes säng inatt. Och så låg jag på knä och rensade ogräs från mormors plattor.
Efter middagen var det så skönt väder, så vi tog bilen ner till sjön. Tänkte att det skulle bli kanske sista doppet, och sista sommardagen. Visst, dom sköna vindarna här hemma visade sig vara halv orkan nere vid sjön, men det var mysigt ändå. Vi hade med oss kaffe och saft, och det var skönt i vattnet. Även om det var sådär på land.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0