Vägarna

Jag är hemma i Ornunga igen! Åkte hit direkt efter jobbet igår och åker hem med åtta-tåget ikväll. Jag har hunnit med att gå tipspromenad med mormor och tillbringa en timme nere vid sjön iförmiddags, så det här dygnet höjde mina sommarkänslor!
Och så har jag ätit god mat, fick lax av både mormor och mamma så nu har jag laddat upp med fiskvitaminer för ett tag!
Och nu sitter jag inne och tittar på regnet som helt plötsligt började vräka ner samtidigt som jag  njuter av en dator som fungerar relativt fort, i jämförelse med min egen. Snart ska jag äta hemmagjord hamburgare. Hur tusan ska jag efter detta orka med att komma hem till en tom nedervåning (M har åkt på träningsläger). Det blir sorgligt.
Dessutom insåg jag idag hur mycket jag saknar mina promenadvägar här hemma. Det mesta är bra med Västra bodarna, men promenadvägarna...Njae.
 
 
 
 
 
 
Och den lilla gosekaninen som är så himla mysig, den har jag umgåtts med.
 
 
Men det finns ljusglimtar med att komma hem också. Jag ska ha det lugnt och skönt med kissarna Nisse och Bosse, och börja titta på sista säsongen av Medium som mamma köpte till mig. Och imorgon är jag också ledig
(men icke i helgen..) och då ska jag roa mig på något vis! Baka kanske, eller plocka blåbär? Och tvätta sängkläder, happy day!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0