Adventbaka

I förmiddags tog jag en sväng till stan för att titta efter julklappar. Det blev mest att bara titta - det var så himla mycket folk i alla affärer att jag inte många gånger orkade ställa mig i kö för att betala. Men några blev det iallafall. Och så otroligt skönt att jag har några veckor på mig att fundera ut vad tusan jag ska köpa till pappa. Samma sak varje år. Att det ska vara så himla svårt att köpa till pappor.
 
När jag kom hem och hade ätit middag, satte jag igång med att baka saffransängder. Med mandelmassa och rostad mandel. För imorgon kommer min familj hit till byn på adventsfika. Tråkigt nog (och lite skönt också) är jag inte själv värd, utan det är mina svärföräldrar. Men jag erbjöd mig att bidra till fikat, eftersom jag tyckte att det ändå är min familj som ska äta. Något borde jag ju då göra. Dessutom var det en bra ursäkt för att provbaka saffranslängderna. Det känns alltid lite bra när man bakar till andra!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0