Besvikelser

Idag blev jag väckt av en hungrig katt som kom och skrek. Så det vara bara att gå upp och utfodra djuret. Jag får väl hålla med djuret om att det ändå var en rimlig tid att gå upp...
Nu tänkte jag se på första avsnittet av årets julkalender. Jag älskar ju originalet Mysteriet på Greveholm, så jag förbereder mig på att bli besviken. Del två brukar ju aldrig bli bra av nånting.
 
Påtal om besvikelse, så blev jag så även igår. Hannah och jag var på bio igår och såg på Breaking Dawn, sista delen av Twilight-filmerna. Och nejvars, den var ganska dålig tycker jag. Absolut sämst av alla filmerna, som jag faktiskt tyckt om. Jag tycker verkligen att dom hade kunnat strunta i en kvarts krigs-scen och fått med lite mer hjärta och själ istället. Och barnet som ser ut som en animerad freak-show ungefär. Dessutom blev det ju inte alls rätt när ett typ tio-årigt barn fick spela Reneesme, istället för ett i fyra-årsstorlek, som det beskrivs i böckerna. Det blir inte alls detsamma. Sådär, det kändes skönt att få vräka ur sig besvikelsen.
Men Hannah och jag hade iallafall en trevlig kväll, så det gjorde inte så mycket att filmen var dålig :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0