jul utan choklad

Idag har varit en såndär skön dag. När man både känner sig som en duktig flicka och hinner njuta av dagen.
I förmiddags var jag i Alingsås och skrev grupparbete med en studentkamrat. Vi var himla effektiva och skickade in arbetet hela tre timmar innan deadline. Imponerande. Efteråt käkade vi thaibuffé innan vi skiljdes åt. Thaibuffé var vi värda allra minst.
 
Väl och hållen hemma julade jag till det. Satte på sveriges radios klassisk jul, kavlade upp ärmarna och började göra julgodis. Rocky road och snickers. Jul utan choklad går ju inte alls. Och det blev himla gott faktiskt. Så kokade jag kaffe och fikade saffranslängd på verandan, med Frank Sinatras julskiva på. Jag ska bara trycka in julmusik i öronen nu, har lyssnat alldeles för lite. Och gjort alldeles för lite julgodis. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0