Julbestyr

Idag har gjort lite av varje. Både jobbat med hjärnan och kroppen, julbestyrat
och så tagit det lugnt lite däremellan.
Av någon anledning så kunde jag inte somna om imorse när M gick upp. Så efter ett
tag bestämde jag mig för att det är ju bättre att gå upp och börja dagen än ligga
och vrida sig i sängen. Så jag kom upp lagom till julkalendern. Och klockan nio
hade jag ätit frukost och slängt i sängkläderna i tvätten och satte mig sedan med
hemtentan. Fixade det sista. Det där sista tar längre tid än man tror... Men tusan
vilken skön känsla när jag tryckte på "skicka" och tog jullov.
Men sen julstädade jag! Det var iväl ingen mer avancerad städning än vanligt,
förutom att jag dammsög under sängen och gjorde snyggt i förvaringslådarna vi har
där under sängen. För övrigt fattar jag inte hur det kan bli så dammigt under en säng. 
 
Efter middagen tittade solen fram, så jag gick ut en liten sväng.
Gick ner till Munters vik och såg på solnedgången. Romantiskt som en saga, javisst. 
Sedan julfika med Frank Sinatra och katterna. 
Och sen gjorde jag mozartkulor och en sats snickers till, tänkte ta med mig lite till familjen. 
 
 
 
 
Well, det var min dag. Den avslutas med julgodis och Love actually. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0