Juleljus som glimmar

 
Så här blev granen. 
Kanske hänger jag i lite fler kulor. Men urvalet av grenar
att hänga i är begränsat, om jag vill att det både ska se snyggt ut
och att katterna inte kan nå kulorna...
 
 
 
Apropå katterna och granen. Igårkväll hade jag en känsla av att katterna,
speciellt Nisse, inte skulle låta granen vara så här i början av säsongen.
Så när jag skulle lägga mig igårkväll schasade jag ut Nisse som låg och sov
i en av fåtöljerna och stängde dörren in till verandan ordentligt. Så granen var trygg.
Tidigt imorse vaknade jag av ett skrapande. Det lät som något höll på att gräva sig igenom
verandadörren, kombinerat med ett ynkligt jamande. Jag masade mig upp ur sängen och
öppnade dörren till verandan. Där satt Bosse och såg lite olycklig ut. Men han sken 
genast upp när jag släppte han fri. 
Han måste ha legat och sovit bakom nånstans igårkväll. Och sovit hela natten. 
Utan att röra granen! Duktiga kisse. 
Men ganska skojigt var det ju. Jag tänkte stänga ute en katt, så stängde jag inne en annan istället. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0