På julafton

 
Det blev en vit jul i år. På julaftonsmorgon gick mormor
och jag en promenad julafton till ära. Det var inga andra ute
och det var alldeles, alldeles tyst ute.
 
 
Förmiddagen tillbringade vi på Kyrkebol, där min pappa
är född och min farbror bor nu. Med alla kusiner och
mormödrar och farmödrar. Och massa julmat.
 
Min farmor fyllde 88 år på blanka julafton. Och mina 
kusiners farmor hade precis fyllt 101 år. 
 
Så det skiljde mer än 100 år mellan den äldsta 
och den yngste...
 
 
Till klockan tre var vi hemma och såg på Kalle Anka.
Under granen väntade massa paket. Det blir många'
när man är en stor familj.
 
Det var en väldigt bra, trevlig julafton.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0