Sista morgonen på året.

Här sitter jag i den tidiga morgontimman. Jo, klockan åtta får betraktas som tidigt det här lovet. Igår sov jag til nästan halv tio, det har jag inte gjort på flera år. Men det är helt enkelt så mörkt ute, hur i hela världen ska man veta att det är morgon?
 
Jag hör inte till dom som tycker om nyår sådär jättemycket. Jag vet att många tycker att nyår är, typ, uppigande. Ett helt nytt år, nya möjligheter och allt det där. För mig har det av någon knäpp anledning mest känts deprimerande. Kanske mest pågrund av att Januari är en sån långsam, lång månad. Och borta är all förväntan som man levt med i december. Förväntan inför jullov, julafton och andra trevligheter. 
Men jaja. Ett som är säkert är att jag brukar överleve även januari månad på något sätt.
 
Nu i förmiddag ska jag hem till Ornunga igen. Ska fira nyår där på dagen, eller kanske mest tillbringa tiden snarare än fira, Sen på kvällen följer M med till min vän Hannah och hennes karl samt två vänner till. Det blir nog välidgt trevligt. Mitt första parfirande någonsin. Vuxenpoäng, det är frågan? I vilket fall ska det bli kul att få klä upp sig lite och greja. Det är väldigt sällan jag gör det nuförtiden. Igårkväll målade jag till och med naglarna i silverlack! Jag målar aldrig naglarna längre, men eftersom jag fick några nagellack i julklapp så slog jag på stort!
M och jag ska sova i ornunga inatt, hos mamma och pappa eftersom det finns två sängar lediga där. Det blir andra gånger jag sover "hemma" sen jag flyttade. Det ska bli mysigt. 
 
Sen stannar jag över dagen imorgon också. Skönt att vara där en helt vanlig dag, på julhelgen var det ju så mycket som hände att jag knappt hann tänka på att jag var hemma. Det ska jag göra nu. På torsdag börjar plugget igen och då hinner jag inte åka hem på samma sätt. (åh, jag måste sluta tänka "åka hem" - det här är ju hemma nu. men tyvärr känner jag inte riktigt så än. det kanske krävs några decennier till och med?).
 
Iallafall, Gott nytt år till alla människor!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0