Livskvalitetar

Just nu är livet som det ska vara! Jag livskvaliterar! Är hemma i Ornunga, har flytt landet från våran lägenhet som ser ut som satan just nu. Och dessutom fortfarande utan toalett.
Livskvalitetar innebär att jag sov tills jag vaknade imorse, fick frukost framdukad av mormor. Gick en kort promenad medan det fortfarande var morgon. Åkte till Hjulet med mamma och mormor, fyndade Lisafina tallrikar och fat. Drack kaffe med kaka till ute på mormors trappa fast det blåste lite kallt, och gick sen en längre promenad i solen. Satt i fåtöljen och läste i min bok medan mormor gjorde mat och vägrade låta mig hjälpa till. Gick ner till huset och tog en bunt tidningar och en filt och satte mig på verandan ända tills solen försvann runt husknuten. Gosar med katter som äntligen inom en överskådlig framtid ska få flytte hem till mig!
Nu planerar jag för min tredje promenad medan den fortfarande är sol. Ikväll ska vi äta tacos.
Och jag ska fortsätta livskvaliteta ända tills imorgon förmiddag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0