Ont i munnen.

Aj. Jag har ont i min mun. Två stora munsår på underläppen och en blåsa eller nåt i närheten av vänstra halsmandeln. Och alltihop svider som tusan! Och bara för att jag prisade munsårsplåster så högt förra gången, har det inte alls funkat lika bra nu. Det slutar att göra ont och svida, men såren frodas och växer ändå. Buhu, har mest velat ligga hemma och vårda mina astackars munsår!

Fast nej, jag är glad över att ga varit borta hela dom här två dagarna. För nu har ombyggnaden av toaletten liksom på något magiskt sätt gått framåt dom här två dagarba jag kommit hem. Idag var dörren på plats och väggskivor uppsatta i sovrummet. Så nu kan man inte gå runt-runt i huset längre. Hurra! (M har nämligen haft den hemska ovanan). Dessutom har det varit både elektriker och rörmokare här och fixat med elledningar och rör. Skönt när sånt blir gjort samtidigt, vasken i köket har ju varit sådär. Och tydligen var både rören och elen i toan sådär bra...

Ieftermiddag har jag ätit semla med Magnus föräldrar och lånat deras dusch. Läst på lite inför dokumentations-seminariet all studenter ska ha på lasarettet imorgon. Så nu kommer jag förhöppningsvis kunna babbla lite iallafall! Och då får man vanligtvis godkänt.

Men nepp, nu ska jag dra mig mot svärföräldrarnas hus, ska sova där inatt också. Toan innehåller ju just nu ingenting, bara massa bös typ. Men det är nog bra för oss (mig iallafall) att knö i en 120-säng i ett par nätter, så kommer jag älska våran stora säng ännu mera sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0