På tjock is

I söndagsförmiddag gick mormor och jag en promenad ner till sjön och tog fika med oss. Det pratade vi om att göra hela sommaren, men det blev inte av förrän nu, mitt i vintern! Så är det.
Det var himla mysigt iallafall, särskilt när dimmolnen försvann och det blev sol. Fick nästan vårkänslor!
Vi såg bilspår på isen, så då tänkte vi att den borde hålla för oss också. Tycker det är lite läskigt med is. Men det känns iallafall mycket lättare att gå ut på Ornunga sjön än Mjörn som är så himla stor. Det skulle jag inte göra, om jag inte hade massa folk med mig. Men iallafall så vågade mormor och jag ut. Och det var inte alls läskigt faktiskt.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0