Sådan kväll

Ögonen går nästan i kors på mig. Försöker samla kraft till att masa mig upp från fåtöljen och gå och borsta tänderna och tvätta ansiktet. Suck, jobbiga grejer!
Praktiserade kväll idag, så kom hem för en timme sen typ. Såndär kväll, hade väl hellre stannat hemma och njutit av solen och fredagsmyst. Men ska icke klaga, har varit ledig i två dagar och är ledig i helgen också. Men jo, ikväll fick jag prova på otrevliga människor/patienter. Nyttig erfarenhet, dock inte alls roligt. Har haf träffat många sura/griniga/missnöjda patienter förr, men aldrig som ikväll. Jag brukar vara bra på att lirka och skämta, locka fram ett leende. Men den här sortens otrevlighet gick inte alls att hantera. bara sucka och konstatera att den här människan är inte riktigt okej. Och försöka att inte ta åt sig, men det är svårt när man är student och allmänt osäker.

Har en del saker på schemat imorgon. Först ska jag åka och kolla på tapeter (snickarna kommer på måndag och börjar med toan!), träffa Hannah i stan och sen försenat födelsedagsfirande för Magnus faster på övervåningen. Trevligt alltihop!

Nej tusan, nu får jag bara ta tag i mig själv och resa på mig. Hej och hå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0