Borta är julen.

Oj vad jag har varit duktig idag. Städat, fixat och grejat. Det känns så himla bra att fått bort julgranen och alla andra julsaker. Tagit julskivan ur CD-spelaren och lagt i Johnny Cash istället. Förresten, min gran har varit väldigt bra, knappt barrat nånting. Förrän idag! Berodde nog på en kombination av att jag inte vattnat dom senaste dagarna och att den faktiskt stått inne nästan en månad.



Men ja, när granen var ute låg dom flesta barren kvar på golvet...


Till middag åt jag kräftsoppan, så himla god. Gjord på morötter, vatten, buljong, kräftost, creme fraiche och dill.



Så har jag dessutom dammsugit och tvättat. Och när Magnus kom hem åkte vi och handlade på Maxi, laddade upp frysen med massa köttfärs, laxfiléer och lite andra grejer. Måste ha lite färdiglagat inför praktiken, orkar ju inte fixa matlåda varje dag heller! Dessutom köper jag hellre mycket sällan än några småpaket varje gång.
Köpte även nya blommor till köksfönstret, bort med julstjärnorna tyckte jag.
Så nu känns det rent och fräscht hemma hos mig :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0