Det här som är vinter

När jag var hemåt idag gick mormor och jag ner till sjön och tittade på sjön som äntligen har frusit. Äntligen, för mig spelar det egentligen inte så stor roll, jag är ju en fjant som aldrig lärt mig åka skridskor (och det är en hopplös sak!) och därför inte uppskattar isen av den anledningen. Synd, för tydligen är det en drömis i år. Sån helt genomskinlig, så man kan se alla fiskar under den.
Men det känns inte riktigt vinter om det inte är is på sjön. Framförallt känns det onte riktigt vår om isen inte sen smälter bort.
Så imorgon när det är ljust ska jag sticka ut näsan och se om Mjörn (sjön jag bor vid nuförtiden) har frusit. Så det blir vår här också.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0